Deze keer geen cliché verhaal van iemand die vond dat hij nergens geen goede onderbroek kon kopen en toen zelf maar achter de tekentafel is gekropen. Het merk Andrew Christian is van origine een kledinglijn waarin in eerste instantie helemaal geen ondergoed zat. Het Californische merk is opgericht door de gelijknamige Andrew Christian die met zijn eerste creaties zijn studie tot mode-ontwerper probeerde bekostigde. Toen deze verkopen serieuze vormen aan begonnen te nemen, goot hij samen met Jeff White het een en ander in bedrijfsvorm. In de jaren daarop kwamen de heren, onder de merknaam Andrew Christiaan, met uiterst originele ideeën en verdiepten ze zich daarnaast in het gebruik van nieuwe technologieën.
Nadat ze in 2001 met onder-, zwem- en sportkleding kwamen werden ze binnen no time een van de snelst groeiende bedrijven van het Noord-Amerikaanse continent. Ondanks dat ze in 2008 een damescollectie aan de kledinglijn hebben toegevoegd, geniet het merk bij ons toch wel de meeste bekendheid met zijn herenondergoed. Dat Andrew Christian naast ontwerper ook een bijzonder slimme zakenman is blijkt uit het feit dat elke AC ondergoedlijn zijn eigen bijzonderheden heeft. Zowel qua samenstelling van stof, ze werken met bamboevezel en Amerikaans biologisch verbouwde katoen, als met de gebruikte kleurstoffen en de grafische prints. Andrew Christian was ook de eerste die, inmiddels gepatenteerd, elastiek in het achterpand verwerkte waardoor de billen onopvallend gelift worden.
Al vanaf het prille begin van de kledinglijn is de homoseksuele gemeenschap de doelgroep van de kledinglijn. Wat natuurlijk niet betekent dat heteromannen geen slips en boxershorts van Andrew Christian zouden kunnen dragen. Alhoewel ze zo nu en dan provocerend uit de hoek kunnen komen is de gaystyle niet zo ver doorgevoerd dat je met Andrew Christian underwear meteen een statement maakt. Ook voor heteromannen zijn de modellen en het kleurgebruik uiterst acceptabel te noemen. Vanwege de nadruk die het Andrew Christian ondergoed legt op de seksualiteit van het mannelijk lichaam, door lage uitsnijdingen en genitaliënzakjes, heeft het ondergoed wel een speciaal karakter.
Andrew Christian boxershorts worden over de hele wereld verkocht. Niet alleen via hun eigen en vele andere webshops, maar ook in vele sport- en kledingwinkels. Het label timmert daarnaast op reclamegebied flink aan de weg. Zo kan je het promotieteam zomaar in clubs en bij stadsevenementen tegenkomen. De bedoeling is dat je ‘life’ kan kennismaken met de nieuwe Andrew Christian ontwerpen.
Als bedrijf dat een historie heeft als een van de snelstgroeiende van Noord-Amerika kan het niet naders dan dat de prijzen vrij laag liggen. Voor een Andrew Christian boxershort betaal je tussen de € 9,- en €18,- en heb je keuze uit zo’n 30 verschillende modellen en kleuren.
Wat ons opviel aan de Andrew Christian site is, je moet het leuk vinden natuurlijk, is dat je zelf je eigen foto, van jou in je Andrew Christian, kan uploaden onder de kop funpix.