Lief! Lifestyle, product van een gezonde portie ambitie en een explosieve groei. Als kledinglijn voor baby’s in een winkeltje van 25 m2 werd Lief! in het leven geroepen door het Giessenburgse echtpaar Yvonne Woudstra en John van den Herik. In nog geen anderhalf jaar tijd verwierven ze status van ‘merk’. Ze breiden het productaanbod uit met gebruiksvoorwerpen en accessoires voor de baby, waarmee meteen de eerste stap naar het ‘lifestyle concept’ gezet is. Lief! Lifestyle blijft een tweemansbedrijf totdat in 2009 ze benaderd worden door belangstellenden in licenties. Dankzij de financiële input en knowhow van de nieuwe partners krijgt Lief! Lifestyle de mogelijkheid hun producten uit te breiden met huistextiel, serviesgoed, woon- en tuindecoratie, accessoires voor de hond en kat, fietsen en zelfs verzorgingsproducten voor het lichaam. Alles wat in het totaalconcept wordt opgenomen is in de stijl van hun eigen Lief! Dutch design. Shop-in-shops bij landelijke retailers schieten als paddenstoelen uit de grond, in buurland België worden enkele Lief! Winkels geopend en op directieniveau beginnen namen als Berlijn en Beijing te vallen.
Jaar 2013: Amerikaanse retailgiganten Target en Walmart tonen belangstelling voor Lief!artikelen en achter de schermen ligt alles al klaar voor de opening van een eerste vestiging in Duitsland.
En toen ging het mis met Lief!
De firma probeert koste wat kost het design en de marketing volledig in eigen hand te houden en dat is nou net een iets te grote brok voor een bedrijf dat de wereldconcurrentie aan wil gaan. Met dat daar in 2014 ook nog eens een flinke omzetdaling bovenop kwam betekend begin 2015 einde oefening Lief!. Noodgedwongen wordt er medio 2015 faillissement aangevraagd. Het bedrijf van Woudstra en Van den Herik gaat niet helemaal ten onder want het wordt overgenomen door Kanz Financial Holding, waarbij het echtpaar zelf ook een actieve bestuursfunctie blijft behouden. Onder de overnamevoorwaarden valt wel dat alle buitenlandse avonturen worden afgeblazen en er maar een winkel open mag blijven. Van de vijf Lief! Lifestylewinkels blijft na de overname alleen die in Sliedrecht open. Op het moment van schrijven is het Lief! Lifestyle concept echter alweer uitgebreid met een zaak in Bataviastad.
Wanneer we in het uitgebreide assortiment zoeken naar boxershorts, vinden we drie typische Lief! modelletjes voor jongens. Leuke wijde boxerschortje in de kleurvariaties wit met blauw en blauw met wit. Leuk verpakt in een duopack voor € 16,95. Voor meer informatie over kinderondergoed